maandag 20 april 2020

Letterlijk aan het werk.

Vandaag had ik zin om letters uit te zagen om straks te verven.
Er zijn er natuurlijk een hoop nodig om woorden te maken, maar ik begon maar met de eerste letter die ik nog niet had van het alfabet.
Zo kwam de D als eerste tevoorschijn, en daarna de E, en daarvan had ik er meteen maar drie uitgezaagd.
De F vervolgens en toen de J.
Maar omgedraaid kon je daar ook de L in zien.

Toen pas ging ik denken welk woord ik zou willen maken.

Het woordje LEF vond ik wel geschikt om die voor mijn neus te toveren en daarvan de betekenis maar tot me door laten dringen.



De hele middag bleef ik vanwege de schrale wind aan de westkant van de boot om daar nog aan meer letters te werken.
Het was niet erg makkelijk want slecht materiaal.
De zaag zelf, de inzetzaagjes, de triplex, geen van drieën waren van goede kwaliteit, maar enfin, het is gelukt.



Dit was het zaagresultaat van vanmiddag.


Ondertussen ook nog met André koffie gedronken en hem even geholpen met een pijp in de bodem trekken met behulp van de kettingtakel.
Wij zijn in dit soort werk routiniers geworden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten