zaterdag 4 april 2020

Zuidenwind.

Vandaag kwam de wind uit het zuiden, en dat betekent, hoewel het warmer was, dat het niet aangenaam vertoeven was op mijn grote zuidelijke terras,  in tegenstelling tot de voorgaan dagen toen je daar uit de noordenwind en in de zon heerlijk zat.

 Maar op de boot is er rondom plaats en was er het terrasje aan de noordzijde waar het gezellig werd, zeker toen ook nog Hanny kwam en we daar samen plaats konden nemen op gepaste afstand.




 Toen ze tegen vijf uur in de auto stapte en ik meeliep naar de weg stopte een andere auto.
Andries en Ellen mocht ik na drie maanden weer eens in levenden lijve ontmoeten.
 Geen omhelzingen zoals we gewend waren, maar toch fijn dat we mekaar allemaal weer even gezien hebben.
 Omdat het allemaal buiten kon, anders waren geen van de partijen gekomen.


Onder de indruk ben ik vandaag ook van een filmpje, door iemand gestuurd, waarin Tom Rijven voorkomt. Er komt een ecodorp in de buurt van Bergen ter sprake, waar Tom laat zien hoe je hexagonale huizen van strobalen bouwt.


Tom geeft instructies.



Tom geeft verder overal in Europa workshops in die materie.
Het laatst dat wij elkaar gezien hebben was in oktober 2018 .
In de buurt van Sevilla was hij daar met een groep stageaires een zangruimte aan het bouwen van strobalen en leem op het terrein van Belgen die daar wonen.
De week dat ik daar was maakte deel uit van mijn grote europareis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten