vrijdag 3 april 2020

Ouder en wijzer?

Net met mijn buurman gesproken.
 Hij opperde dat je in ieder geval wijzer wordt bij het voortschrijden der jaren.
Maar ik denk dat je wel degelijk wijsheid kunt kwijt raken.
"Wat je vandaag weet kun je morgen vergeten zijn", in die richting wil ik een spreuk formuleren.

 Gelukkig hebben we ook weer de herINNERing, het je opnieuw eigen maken van verloren geraakte kennis.
Hiermee bedoel ik niet de enkel op ons verstand gestoelde kennis, maar die in de ruimst mogelijke vorm.
Ook vind ik dat waarheid een variabel iets is. Wat vandaag waar is kan het best morgen niet meer zijn en vaak zijn ogenschijnlijk tegenstrijdige beweringen toch beide waar.


Vandaag is het tot nu toe vrij bewolkt, net als gisteren soms even buiten in een zonnetje, en vaak ook hier binnen.
 Zoals ik tegen mijn buurman zei: Eyeopeners kunnen elk ogenblik tot je komen, op ieder moment kan er een verrassende wending komen in je dag. Vandaag kan er van alles op me af of uit mijn innerlijk komen.

Gewoon verder gaan met leven en doen wat er in je op of op je af komt.

 Maar alles komt ook weer op zijn pootjes terecht.


Ondertussen ist 8 uur, de schilderspullen in de doos terug.
Een verstandelijke spreuk nog herschreven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten