woensdag 4 maart 2020

Goedemorgen, een nieuwe dag.

Een nieuwe dag, een nieuwe bladzijde in het boek des levens.
Het is negen uur in de ochtend. Nog even en dan fiets ik naar Pijnacker, hier een half uur vandaan.
Daar is markt in de ochtend.
Tegelijkertijd is er de hele dag markt hier in Berkel.
Daar gaat het optreden vanmiddag verder is de bedoeling.
Maar zoals meestal weet je maar nooit of en wat er van deze voornemens terecht zal komen.
Bij voorgaande edities van deze speelcombinatie was er soms in Pijnacker een draaiorgel aktief en de laatste keer was er een versterkte gitarist waardoor ik onverrichter zake naar Berkel terug kon om alleen daar nog wat te kunnen spelen.
De vele keren dat de kust vrij was was het prima voor mij in Pijnacker.
In Berkel kennen sommige marktkramers mij en ging het tot nu toe bijna altijd goed.

Zes uur in de avond. Van alle (twee)  markten thuis.
Nu ging het vanmiddag in Berkel anders dan ik daar gewend ben. De marktmeester kwam me vertellen dat ik op  markt niet mocht spelen, maar buiten de markt moest gaan staan.
Mijn vaste plekje tegenover marktmensen die mij kennen en waar ik tot nu toe altijd ongestraft mocht flierefluiten had ik nu niet ingenomen, maar wel met één van hen gesproken, die ook in St Michielsgestel staat.


Na het verbod ben ik maar in de straat verderop gaan staan, waar ook veel mensen komen en daar veel kindertjes mogen vermaken.

Vanmorgen in Pijnacker was voor mij de kust vrij. Geen andere muzikant, geen draaiorgel en geen marktmeester die mij het spelen beletten.

Wat in beide gevallen wel jammer was dat bij mezelf de animo een beetje lauw was.

 Tussen de bedrijven door tussen de middag heeft Ageeth mijn baard en hoofdhaar gekortwiekt.

Het begin van de behandeling.


En zo in dit kapsel mocht ik vanmiddag aantreden voor deel twee van de speeldag:





1 opmerking:

  1. Dat heeft zij mooi gedaan.
    Dit kapsel staat je veel beter.
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen