maandag 9 maart 2020

Vertrek uit huize Ageeth.

Kwart over tien in de ochtend.
De fiets staat klaar, gepakt en gezakt, om weer richting Alphen te rijden.


Het waren goede dagen met Ageeth.
Goed uitdrukking kunnen geven van wat er in ons innerlijk leeft en wat er op slot zit en waarvan je de sleutel moet zien te vinden.


Twaalf uur. Koffiepauze in Ridderkerk.


De tocht terug zal veel soepeler gaan als de heenweg, twaalf dagen geleden. De wind blaast nu meestal in de rug.

Bijna 15 uur.
In de HEMA van Gorinchem.
Nu eet ik er krentenbolletjes als lunch.
Ondertussen valt er een buitje.




Het fietsen gaat vlotjes, zoals verwacht..

De voetgangerszone hier voelt weer gezellig aan .
Jammer dat ik toch niet mijn reis wil laten onderbreken en eventjes wil spelen.
Een beetje bijtijds thuis zijn spreekt me meer aan.

Bijna tien uur.

Kwam negen uur thuis en na uitpakken meteen het bed in gedoken.
Het is zo laat geworden omdat in Niewaal, dat ligt 8 km westelijk van Zaltbommel, vrienden van mij wonen, die ik ook al twee jaar niet meer gezien heb.

Daar ben ik dus geweest, meegegeten en toen de schemering zich aandiende begon ik aan de laatste etappe van dertig kilometer.
Dat viel me moeilijk. Ik was moe en dacht vooral aan mijn bed waar ik nu in lig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten