maandag 16 december 2019

Een hond op bezoek.

Goedemorgen.
Een ochtend begint in een mij onwennige situatie..
Rio, de hond van de pontbaas, is hier in mijn hutje.
Na wat gesnuffeld te hebben heeft hij nu zijn rust gevonden.
Enkele uren later.
Rio op de pont gebracht en ik naar Maasbommel gefietst voor boodschappen.
Had vanmorgen maar een half ontbijt met de vier sneeën die over waren.
Zometeen komen Rio én zijn baasje.
Nu dus  . Het is 13 uur.

Nu is het 18 uur, alleen een kaarsje aan.
We hadden het vanmiddag over het begrip 'chaos'.
Daar kwamen we op omdat ik het zelf nu een beetje een chaos vind in mijn woonkamer/stuurhut.
Het woord betekent in het Grieks eigenlijk leegte, wat het tegenovergestelde lijkt van wat wij tegenwoordig eronder verstaan. Het is wel zo dat zowel uit leegte als uit chaos dingen ontstaan. Uit een wirwar van gedachten kunnen zinvolle zinnen komen. Leegte zorgt weer voor ruimte die nodig is om iets te creëren. Een leeg vel papier is handig om daar je verhaal op te schrijven. In een wirwar van gedachtes zit soms meer lijn in dan je denkt, door ze op te schrijven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten