donderdag 26 december 2019

Kachel en zijn pijjpen moeten geveegd worden

Tweede kerstdag. Het was mistig toen ik vanmorgen naar buiten keek.
Dit betekent dat er weinig wind staat en de kachel niet goed zal trekken, zolang de pijpen zo vol roet zitten.
Dus ben ik deze ochtend begonnen met een vies karweitje, namelijk het schoonmaken van deze pijpen plus de kachel zelf.
Nu zijn mijn handen nog steeds lichtelijk vies van de roet en straks is het nog wel kerstdiner bij Carla in Oss. Maar voor die tijd zal ik ze nog wel iets schoner krijgen.
In ieder geval doet de kachel het weer goed en de eerste paar weken blijft dat zo.

10uur in de avond.
Het kerstdiner bij Carla, samen met Leny en Paul is achter de rug
Van links naar rechts Paul, Carla, Leny.

. Daarna ben ik naar Frans in Schaijk gefietst. Morgen met nog iemand per auto naar Enschede voor de verjaardag van Hans.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten