maandag 15 juni 2020

Dak weer lekvrij

Vandaag met  Jan mijn kajuit waterdicht gemaakt met een soort gummy dat we over het geheel getrokken hebben.

Hierbij hebben we een gouden tip van Andries toegepast,  die bij mijn bezoek aan hem een maandje geleden opperde dat het goed was om er isolatiemateriaal tussen te leggen met een tweevoudig doel.
Het biedt bescherming tegen naar boven stekende bouten en bovendien zorgt het voor iets minder hitte in de zomer en wat meer warmte in de winter.

Met zijn tweeën hebben we het vlot voor elkaar gekregen.



Toen Jan weg was heb ik zojuist de afwerking gedaan door het overstekende materiaal rond de dakrand te schroeven.
Mét het scbroefmachientje nog wel,  en dat is niet echt iets voor mij om met machines te werken.

Het was niet helemaal handwerk, anders dan de twee handjes doen vermoeden.


Jan had zijn aanhanger mee, zodat ik tevens nogal wat rommel op heb kunnen laden om naar de stort te brengen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten