woensdag 24 juni 2020

Schilderspullen teruggevonden.

Vandaag de vuilnisbak met schilderspullen opengemaakt en geconstateerd dat er nog heel wat bruikbare verf in zat.
 Meteen maar begonnen met schilderen.



Het is zaak dat het hier toch ook weer een beetje kleurrijk wordt.
Deze tafel vond ik ooit als een oud verkeersbord. De mandala-achtige beschildering ervan ga ik weer vernieuwen.




 Ook bracht ik een bezoek aan Dédé, die mijn buurman is richting Lamastre. Zijn vertrouwde moestuin aan de dalzijde van zijn huis mis ik dit jaar.
Hij doet niks meer na een werkzaam leven dat al op zijn veertiende begon.
Hij bewoont nog steeds zijn ouderlijk huis waar generaties lang geboerd werd met onder andere acht melkkoeien.
Hij heeft nog met paarden het land bewerkt.

Iets verderop woont de familie Klukkluk, zoals Nederlandse buurman Hennie en ik hen onder ons noemen. Ze hebben affiniteit met de indianen en hebben in de zomer tipitenten op hun terrein.
 Zij wonen er nu zes jaar en ik vind ze nogal opdringerig. Hun energie ligt mij niet, maar ik moet er toch mee doen.
 Daisy en Frank heten ze, maar nu komen kinderen en kleinkinderen ook weer tijdelijk bij hen inwonen, vertelde Daisy, die toen ik kwam alleen thuis was.

Nu is het half acht in de avond. Ga maar weer even op en neer naar Lamastre, om onder andere dit te posten. Mogelijk dat in de toekomst af en toe een dag zonder blog voor zal komen als ik eens geen zin of energie heb. Het is natuurlijk wel goed voor de conditie.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten