vrijdag 5 juni 2020

Naar Narda gefietst.

Op weg naar omgeving Deventer .



Vannacht toen ik even wakker was werd het plan steeds levendiger om vandaag naar Narda te fietsen, die in Wesepe woont, 8km achter Deventer.
Al een tijdje dacht ik in die richting maar met het droge weer moest ik elke dag  mijn planten water geven.
Maar nu is het nat genoeg en bovendien stond er een flinke westen wind in de rug.
Maar ben de dag gewoon rustig begonnen met een grote afwas en het plannetje sidderde tot het twee uur was.
Toen moest ik echt wel beslissen.
Ja dus.

André uitgezwaaid, maar na 300 meter teruggekeerd om toch maar de vergeten regenjas op te halen.
Even later kwam ik er achter dat de twee pompoenplanten die voor Narda's moestuin bestemd waren thuis waren gebleven.
Dat was de eigenlijke aanleiding om te gaan, maar daarvoor ging ik toch niet meer terug.

Het ging vlot, met een steuntje in de rug van de wind, maar halverwege werd het toch even afzien, want niks om te eten meegenomen en het parkoers, zo dwars door de Veluwe op fietspaden kwam niet door dorpen.
Het eerste was pas Eerbeek, zo 30 km voor de eindstreep en daar kon ik het minimale bemachtigen,  zodat ik rond half acht wat droge boterhammen naar binnen kon werken met ijsthee als begeleidende drank.


Het picknickbankje.



De frietzaak waar ik daarvoor was liet ik na enkele minuten voor gezien.
Ze waren hele familiezaken aan het vullen en hadden nog geen tijd om mijn bestelling op te nemen.

Na de boterhammen gingen de laatste 19km me weer makkelijker af en kwart voor negen was huize Narda het einddoel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten