donderdag 25 juni 2020

Bezoek van Yvon.

De dag begon met twijfel of ik naar Vernoux zou gaan of niet.
Daar is donderdag markt.

Maar uiteindelijk bleef ik thuis en dit bleek een goede beslissing.
Yvon kwam me namelijk opzoeken.
Hij is mijn trouwe buurman/vriend sinds ik hier woon, al 32 jaar dus.
 In het begin was hij boer met 6 koeien en met mijn bezoek hebben we hem vaak geholpen met hooien onder andere.
Hij staat ook altijd voor me klaar. Als ik op toernee ga met de accordeon geeft hij mijn plantjes water bijvoorbeeld en als er een technisch probleem is is hij er ook, evenals zijn zoon Olivier.
Zijn vrouw is alweer een jaar of tien geleden overleden.

 Hij heeft het niet kunnen voorkomen dat er hier ingebroken is, maar met Olivier heeft ie de geopende deuren weer dicht en op slot gemaakt en twee accordeons gered voor een eventuele volgende inval.
Ik zag erg op hoe het er hier verder uit zou zien, na zoveel tijd, maar er is niet veel extra chaos ontstaan.

We hebben verder bijgepraat over andere gezamenlijke kennissen hier en de nogal vele relationele veranderingen.
Natuurlijk ook over hoe de corona hier ervaren wordt .

Na zijn bezoek weer het schilderen hervat.





En nu , vijf uur, weer de fiets op, afdalend naar Lamastre. Er moeten ook boodschappen naar boven komen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten