vrijdag 7 februari 2020

De hoge Waal over.

Vandaag weer vrijdag en net als de vorige vrijdagen uit spelen gegaan.

 Om het gevarieerd te houden en niet opnieuw Kerkdriel of Druten aan te doen heb ik vanmorgen mijn best gedaan om op te schieten en de ochtendmarkt van Geldermalsen te halen.
Op de pont tussen Wamel en Tiel.

 Was er toch pas half elf. Dan eerst nog met handen in de zakken in de HEMA een kwartier rondlopen om mijn vingers speelbaar te maken.
Geleidelijk lukte het me daarna wel om de swing te pakken te krijgen.

Net als in Kerkdriel of Druten speel ik niet op de markt zelf . Nu in een straatje in de buurt waar het marktvolk ook door komt.

Toen tegen half één het rustiger werd deed ik zoals meestal en fietste door naar Culemborg voor het middagprogramma .
 Daar sta ik onder andere onder een stadspoortje. Goede akoestiek maar ook veel koude wind.

 Kwart over vier fietste ik terug met het oog op de pont tussen Tiel en Wamel, die 18 uur 20 ophoudt.

Kon daar ook nog net een frietje pakken . Na jaren kende de eigenaar mij meteen terug.
Vaag kan ik me herinneren dat ik toen daar ook even van leer had getrokken met de accordeon. Vandaar dus.
 Nu was hij dolblij met de muntjes die ik vandaag verdiend had en trakteerde me op extra thee en salade bij de frites.

Zo was deze koude en zonnige dag goed verlopen en morgen zaterdag, dé speeldag bij uitstek, wil ik ook weer ergens gaan staan blauwbekken. Een voorgesteld bezoek van een vriend afgeblazen daarvoor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten