dinsdag 18 februari 2020

Een draaiorgel.

Vandaag markt in Oss en het leek me een idee om daar weer eens te spelen en daarna op bezoek te gaan bij Kees en Marion.

Weinig geld meegenomen, een paar euro maar, want het zou wel genoeg opbrengen om ervan mijn boodschappen te doen, inclusief het februariboekje van de cryptogrammen.

 Het begon al met wat irritatie omdat algauw een bordjes wegblazende wind opstak die ook nog een niet verwachte bui leverde.

 Toch speelde ik wel lekker de liedjes die in me zaten.

Na drie kwartier de ontmoeting met ene Diana en daarna tijd voor koffie.

 Tot mijn verbazing hoorde ik toen draaiorgelmuziek.



Oh jee, net zoals in Tiel niet meer het rijk alleen in Oss, maar een draaiorgel is een veel grotere concurrent dan een mannetje die drie keer per week speelt, zoals in Tiel.

 Direct besloot ik om maar de pijp aan Maarten te geven en te kijken of de mensen thuis waren, dat was ook de hoofdreden van mijn reisje naar Oss.

 Eerst gekeken of ze in de Primera het puzzelboekje hadden.Bleek dat met die drie euro vijftig die in de portemonnee zat na aftrek van de dure koffie geen boekje te betalen was.
 Troost was wel dat ze de uitgave waar het om ging toch niet hadden.

 Twee andere bezoekadressen waren niet thuis maar gelukkig Kees en Marion wel.
Hier kwam mijn accordeon ook prima van pas, nadat een door hen voor mij bestemd instrument door mij niet goed genoeg bevonden werd om over te nemen.

Kees speelde prachtig en zeer bedreven onder andere Bach, Chopin en Haydn op de piano.
Hij is een persoon die wat hij doet heel goed wil doen. Vergeleken met hem ben ik gemakzuchtig en veel gauwer tevreden met mijn prestaties. Dat heeft ook zijn voordeel.

Het werd een middag van naast muziek ook filosofische en spirituele gesprekken en ook werden er legpuzzels opgelost en Sudoku's.

 Toen ik uiteindelijk ging was ik te moe om nog te kijken of Carla nu wél thuis was, maar mijn drie euro vijftig waren net genoeg om nog sperziebonen en eieren te kopen en de maaltijd hiervan heb ik net achter de kiezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten