zaterdag 8 februari 2020

Niet gezellig in Tiel

Vandaag besloten niet verder te gaan dan Tiel vanwege voorspellingen van regen vanaf 13 uur.
Hier speel ik al heel lang en de laatste jaren liep een zaterdagse speeldag geweldig.

Nu lukte het me maar matig om de mensen op mijn hand te krijgen.
Algauw begreep ik de oorzaak: Er was een andere accordeonist aktief en die staat hier drie keer per week.
De mensen zijn gewend geraakt aan muziek, het is niet meer iets aparts.
De  man vertelde ook dat hij vroeger draaiorgel speelde.
Verder was hij wel sociaal, hij wilde niet dat we elkaar in de weg liepen.
Maar voor mij is Tiel nu voorlopig van de baan als lucratiefste speelgelegenheid van Nederland .
Ach, zo is alles veranderlijk.

Een spreuk luidt: "Niets is blijvend, behalve de verandering."
Het water was vanmorgen bijna op zijn hoogst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten