vrijdag 1 mei 2020

Afscheid van veerman Wim Borneman.

Vanmiddag half drie was ik, met heel veel veerlieden , getuige van de laatste overvaart van Wim Borneman.
Deze broer van Jo is maandag overleden. Hij had onder andere Corona.
Terwijl de lijkwagen heen en weer over de Maas vaarde vormden wij een erehaag voor deze trouwe veerman. Hij zou over een maand 60jaar in dienst geweest zijn van de pont. We klapten toen hij aan ons voorbij ging.



Tot mijn verrassing was ook Jo zelf aanwezig.
Zijn vrouw Annie, dochter Monique  en kleindochter ZoĆ« vergezelden hem.
Het is een hele toer geweest om Jo in en uit de auto te krijgen, maar het is gelukt.



Vanwege Corona is het voor mij ook zeker twee maanden geleden dat ik hem en zijn vrouw weer zag.
Hij reageerde herkennend op mij en dat vond ik fijn.
Het deed me wat om te zien hoe hem werd verteld dat Wim daar lag in de kist in de lijkwagen.

Ook vele andere bekende veermannen gezien.
Ik was heel blij uiteindelijk op het voorstel van Stefanie ingegaan te zijn om met haar naar Macharen te rijden.Stefanie is een veervrouw met wie ik veel contact heb.
Het was dus wederom een bijzondere dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten