maandag 4 mei 2020

Donkergroen voor Judith.

Vandaag heb ik de letters J U D I T H voor mijn buurvrouw gemaakt.

Ze wou ze spierwit, maar tegen een donkergroene ondergrond, zo ongeveer de hoofdkleur van haar boot.


Toevallig had ik hier een grote pot staan, waarvan het groen dichtbij komt.
Wel op oliebasis.
Met dergelijke verf schilder ik allang niet meer als het om mijn werkjes gaat.
Deze verf en vooral de terpentine waarmee je moet verdunnen en de borstels reinigen werkt niet goed op hoofd en longen. Ik wil liever niet vervroegd dement worden.

Een uitzonderlijk en éénmalig gebruik vandaag om het basisplankje van Judith groen te krijgen en nu ik de bus toch open had en de verf op de borstel had ik andere groen te maken voorwerpen bedacht : Enkele letters, de grote tafel die op het bordes staat en vier klompen.

Een paar uur bezig geweest en ik merk het meteen aan ademhaling en een wat dol wordend hoofd.

Vanmorgen na lange tijd bij Hennie en Janny op bezoek geweest met als aanleiding het afleveren van hun letters.

De meegekregen oude kranten zijn zeer welkom om de vuurtjes aan te maken en ook de kachel af en toe. Ze waren op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten