zondag 10 mei 2020

Erik en Marietje.


Op een zwoele zondagochtend kwamen Marietje en Erik met de auto op bezoek.
Met de fiets had ook gekund,  maar recreatiefietsers mogen de pont niet over in het weekend. Ze hadden mijn stempelkaart kunnen gebruiken om tot mij te komen.
Marietje had ooit bij mij een bordje besteld,  maar we wisten beide de tekst niet meer.
Maar ze heeft er nu twee meegekomen plus een derde besteld met een vlinder erbij.



Ook Erik heeft er vier mee
Het betekent dat ik weer flink bij te maken heb de komende dagen.
We vonden ook dat we weer hele nieuwe waarheden moesten verzinnen.
Daarbij denken we in de trant van "Heeft deze regel zin" of "Ik ben onaantastbaar", doelend op het afstand houden in verband met corona.

Na de zwoele zondagochtend volgde om vier uur een flinke bui die de afkoeling inzette. En nu regent het stevig op mijn hutje en waait het zo hard dat ik maar snel een deel van de kachelpijp heb afgekoppeld. Dan loop ik niet het risico de pijp kwijt te raken, en kan morgen de kachel weer  branden. In het verleden is menige pijp al ooit te water geraakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten