zondag 12 januari 2020

Verjaardag van buurman André.

André is mijn buurman van de boot.
 Hij is er over het algemeen van april tot oktober, maar in de winter is zijn domicilie meest in Lith, en daar viert hij op de eerste zondag na 8 januari altijd zijn verjaardag en ben ik meestal van de partij.


André en mijn leven op de boot zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Hij heeft er voor gezorgd dat mijn boot die ik eerst had en in zeer slechte staat verkeerde kopje boven bleef in zijn laatste jaren door hem aan palen op te hangen door middel van katrollen.
En hij is ook degene die met mij deze nieuwe boot gehaald heeft en op zijn plaats gelegd.

Iemand die altijd wel wat aan te merken heeft, dat wel, en een bepaalde aktieradius heeft die ik niet heb.

 Hij kan nooit snappen dat ik rustig kan gaan zitten te breien terwijl de loopplank uit elkaar valt, noem maar als voorbeeld.
Bij mij is het:alles op zijn tijd, wanneer ik zin heb om het te doen.
 Behalve in noodgevallen. Als de kachelpijp eraf gewaaid is, moet ik dat toch eerst in orde brengen tot ik de kachel aan kan maken en me ernaast kan vleien met mijn handwerkje.

Vandaag was in Lith de gastvrijheid van André en zijn vriendin Yvonne weer groot. Nu ik thuis ben laat ik het warme eten maar zitten, want het was daar de hele mddag al smikkelen.

Even later.......
Toch aardappelen geschild en bonen klaargemaakt.
Over een kwartier is het eten gaat.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten