dinsdag 14 januari 2020

Wanneer is het werkstuk af?

Vandaag bezig geweest met een zwart-wit-tekening.
Hierbij heb ik de rand van het papier afgezet met stukken van 1 centimeter.
In het midden een cirkel getekend.
Dan twee punten willekeurig gekozen waarmee ik de punten op de omtrek verbind, maar wel de cirkel de cirkel gelaten.
Vervolgens de hokjes beurtelings zwart gemaakt en wit gelaten.


 Op deze manier zijn ook de uitgeknipte hondjes gedaan, maar dan zwart op respectievelijk oranje, oker, blauw.


Met dit soort tekeningen is het vaak dat je niet weet wanneer ze af zijn.
Je kunt doorgaan tot alle hokjes ingevuld zijn, maar vaak denk je op een bepaald punt."Goh, hij is zo al mooi"
De vraag is dan, wanneer zal ik ophouden?

Deze vraag heb ik aan een vriendin gesteld en die vond dat ie zo prachtig is.Een zwevende bol die van het heelal afglijdt.


Ben opgehouden uiteindelijk op dit punt, terwijl ik vind dat de bol in de witte omgeving niet zo goed uitkomt.
Als ik de bol zwart-witte motieven zou geven zou zij het zonde vinden en zij wil m graag hebben, dus laat ik het zo en ben ik blij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten