dinsdag 21 januari 2020

Hoe mooi kan lelijk zijn.

Wat de één mooi vind, vindt een ander lelijk.
 Zo bijvoorbeeld dat pand van mijn trui in aanbouw.



Zelf word ik er blij van als ik ernaar kijk. Een vriendin vond het het toppunt van lelijkheid.

Maar ik denk ook dat iets heel lelijks als je het goed bekijkt juist iets specifiek moois heeft, ook omdat het niet doorsnee is Kijk maar naar die verwrongen gezichten van oude mensen. Toch zijn er werken die door het gros van de mensheid als mooi, waardevol ervaren worden, zoals de meeste schilderijen van van Gogh en de voorstellingen van Toon Hermans.
Maar dan nog zijn er altijd mensen die erdoor niet geraakt worden.

 In Frankrijk heb ik de spreuk: "La beauté est dans les yeux de celui qui regarde." "Schoonheid zit in de ogen van degene die kijkt." Ik zal het mooi maken, ik blijf mijn best doen om tot mooie dingen te komen, ook al kan ik me soms wel eens lelijk vergissen.


Hans kwam niet, zag ik vanmorgen op zijn sms van gisteren.
 Andere mensen belden op dat ze op 2 februari komen. De voorspellingen en de werkelijkheid zijn soms twee aparte dingen.

De dagen lopen door terwijl ik wel bezig was met de ontmoeting met Hans en vooral hoe dat vannacht zou moeten met de kou.
Je gaat slapen in de hitte van plus 24 graden, je staat op in de vorst.Vanmorgen was het min één binnen. Voor mij alleen is dat geen probleem, maar met zijn tweeën zou het toch wel een beetje afzien zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten