vrijdag 31 januari 2020

Deze vrijdag wel naar Druten.

Vandaag vrijdag wel naar Druten gefietst om daar een feestje te bouwen op marktdag.
Vorige week vrijdag viel mijn keuze op Kerkdriel, maar de iets betere gelegenheid had ik voor vandaag bewaard.

Hier is een bakkerswinkel waar je ook koffie kunt drinken en het gezelligheid troef is.
Toen ik er in de pauze binnenstapte hoorde ik meteen "Hé Gert." roepen.
Het was Tineke, die een tijdje in Alphen gewoond heeft en nu in Veenendaal woont. In Druten woont haar zoon en vandaag was het oppassen op haar kleinkind Zoé.


Schattige Zoé, waar ik later nog liedjes voor speelde.



Dit schattige kind was er dus ook en haar zus Marjolein.

Prachtig om mekaar zo weer onverwachts terug te zien, net zoals jaren geleden in Doesburg waar ik stond te spelen.

Ook nu hebben we het weer over haar schoonmoeder Bets gehad, die nu 87 is en sinds kort niet meer zelfstandig in Alphen woont maar in een tehuis in Zaltbommel.
 Omdat ik haar ook goed ken zou ik Bets een groot plezier doen om haar daar op te zoeken .
 Binnenkort is ook weer Zaltbommel op dinsdag aan de beurt voor een markt, dus......


Het was nog wel eventjes spannend vanmiddag bij het spelen, want drie agenten hielden vlakbij mij halt en er werd driftig getelefoneerd.
Oh jee, stel je voor dat ze me straks wegsturen, wat op zich niet erg is, maar toevallig had ik dit keer geen paspoort meegenomen en als ze dat vragen dan kan dat een hoop geouwebet geven.
Toen ik aan het inpakken was om naar de koffiebakkerij te lopen kwamen ze glimlachend voorbij zoals de meeste mensen, met de vraag of ik wat opgehaald heb. "Altijd wel een beetje",zei ik, "maar het gaat vooral om de lol"

En zo was het ook.Het was heerlijk om voor een ontspannen sfeer te mogen zorgen . Ben dankbaar dat ik dit in mijn vermogen heb . Waar morgen???? Schijndel, Wijk bij Duurstede, Driebergen? Ik zou het niet weten. Misschien wel nergens want de regenkansen zijn veel groter.

1 opmerking:

  1. Ha Gert druk aan het toeren met de accordeon. Als je driebergen een keer op een woensdag plant, dan is het markt, en als wij er dan ook zijn (oppasdag 19 feb.) kun je bij ons myrte meteen hun nieuwe huis bewonderen.
    Groeten uit sulawesi, José en jan


    BeantwoordenVerwijderen