donderdag 16 januari 2020

Kippen voor de deur.

Zeven uur in de avond.
Het warme eten op en de kachel heeft het huis weer op temperatuur gebracht.
Rond vijf uur kwam ik thuis van een dag van ontmoetingen in Wychen en omstreken, waar ook markt was.

Daar kwamen twee marktmensen al op me af al voor ik één noot had kunnen spelen. Moest weer uitleggen waar ik de laatste tijd gezeten had.

Na een kwartiertje kwamen Nicole en James  en met hen later op de ochtend werd het koffie drinken en gebakjes eten bij de HEMA.

 In Balgoy woont Ad, de vader van Nicole en man van de overleden Riet. Hij had voor mij de krantenfietstas van de Volkskrant bewaard en wilde graag dat ik die nu op kwam halen. Dat laatste was het belangrijkste doel van deze expeditie.


Het fietsen vanmorgen ernaartoe ging aanvankelijk met veel tegenzin en een beetje tegenwind. Het was net zo lekker warm geworden in huis na een koude nacht.




Echter halverwege de tocht werd mijn geest weer levendig bij het zien van dit schattig tafereel.

En ook het spelen droeg bij aan een verbeterende stemming.


Fijn dat ik nu ook weer Nicole, James, Ad en de marktmensen gesproken heb Én een man op de fiets die ik eerst niet herkende maar later wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten