vrijdag 24 januari 2020

Naar Kerkdriel, markt

Vandaag leek het me een goed idee om weer eens te gaan spelen ergens.
 Op vrijdag is er keuze uit vier marktplaatsen, waarbij ik vooral dacht aan die van de middagmarkten Kerkdriel en Druten.
 Voor de ochtendmarkten van Grave en Geldermalsen moet ik zo vroeg op en me haasten om op tijd te komen.

Ook nu moest ik wel de moed opbrengen om uit mijn warme bootje te stappen en me in de grote kille wereld te begeven, maar tegen half één stapte ik op de fiets richting Kerkdriel, wat van de twee toch wel het verste was en waarvoor ik iets minder animo voelde.
Maar ja, mijn innerlijke stem wees daarnaartoe en dan is dat toch de weg.

Kwart voor twee  wees de klok daar bij aankomst. Even de HEMA in om de handen te warmen en een kwartier begon het spelen  onder het koepeltje tussen markt en winkelcentrum, waar ik de laatste jaren al heel wat gezellige momenten mocht meemaken.



 Na een kwartier werden mijn vingers helaas alweer kouder. Twijfel of ik het zo wel vol kon houden.Maar tegelijkertijd werd mijn speelhart warmer en toen ging het toch wel lopen, zeker na een korte onderbreking van boodschappen doen in een warme winkel, zodat de kou weer uit mijn vingers ging.

 Het werd weer een zelfde soort ludieke vertoning als op andere keren. Mensen komen glimlachend voorbij en doen vaak een duit in het zakje(de koffer). Ook een groepje brutale opgeschoten jongeren kwamen kijken hoever ze met me konden gaan, maar daar heb ik tegenwoordig weinig moeite meer mee.

 Wel was ik onder de indruk van eentje van hen die met een arm in het gips liep ."Arm gebroken"? ,vroeg ik. "Nee, vingers eraf"..... Poeh, die moet zo nog zijn hele leven verder.


Zo tegen half vijf pakte ik mijn koffer en een frietje en daarna verliep de terugtocht voorspoedig met een zacht windje in de rug.Onderweg mezelf en mijn bootje getraceerd op bloemetjes, zodat het binnen nòg gezelliger kan worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten