zondag 26 januari 2020

Zondag bezoekdag

Vandaag was weer de wekelijkse dag dat ik probeer thuis te zijn voor de zoete inval.

 Jacob kwam met zijn hondje Dex en hij bracht voor me mee een fornuisje op gas.
 Dit is vooral fijn op dagen met zon zoals vandaag als het binnen algauw te heet wordt met de kachel aan. Dan is het handiger om het koffiewater daar op te zetten en hoef je de kachel daarvoor niet op te stoken.

Ook werd het weer eens zelfgemalen koffie van een goed merk bonen. Gisteren op de markt van Wageningen kwam een (eigen)aardige man me een pak brengen.




Heel veel aardige en open mensen gisteren in Wageningen.
 In de HEMA werd ik aangesproken over mijn mooie trui.
Een vrouw had heel graag dat ik zo eentje voor haar zou breien. Maar dat doe ik niet meer, ook niet voor geld.

Een ouder echtpaar vertelde me hun problemen sinds de vrouw een beroerte heeft gehad.Ze hebben heel hun leven in Amsterdam gewoond en sinds twee maanden nu in Wageningen in een verzorgingshuis.
Wel een beetje wennen vergeleken met Amsterdam, wat rustiger op straat.
 Later toen ze op de markt voorbij kwamen speelde ik nog DE AMSTERDAMSE GRACHTEN voor hen.

Na deze gezellige dag waarin ik voelde dat ik een bijdrage mocht leveren aan fijne momenten voor de mens ben ik weer gestimuleerd om in ieder geval op de weg van muzikant verder te gaan voorlopig en bij twijfel tussen warm bij de kachel blijven en erop uit gaan vaker voor het laatste te kiezen.
De aankomende week zal dat echter niet vaak zijn, want er wordt nogal wat regen verwacht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten