zondag 12 juli 2020

In de stamkroeg van Kees.

We zijn naar Sas van Gent gereden en daar was in de stamkroeg van Kees onze afscheidsbijeenkomst.
Hier stond op de plaats van Kees, waar hij alt
ijd zat, nu zijn foto vergezeld van een geopend flesje bier.
Niemand anders mocht daar nu zitten.






Hoe vol kan een lege stoel zijn....,

Dit zou een toepasselijke spreuk kunnen zijn.


In het begin een beetje onwennig, want ik kende niemand en ik voel me niet thuis in kroegen.
 Je moet praten en luisteren met een hoop herrie om je heen. En mijn linkeroor is niet zo goed.







Maar naarmate de middag vorderde en er door Kees geliefde muziek opgezet werd, kwam ik meer in mijn element, want dansen is voor mij een expressie,waarmee ik beter kan communiceren dan met schreeuwen.
Daarbij kwam er ook een goede uitwisseling met dochter Francis op gang.
Zoals de bedoeling was van de bijeenkomst,zo werd het ook: Een feestje met als middelpunt de afwezige Kees.

Pas vier uur na aankomst verlieten wij rond zes uur de meute.
In Beneden Leeuwen zijn we lekker gaan eten in een shoarmazaak.

En nu de muggen zoals gewoonlijk tegen het vallen van de avond beginnen te steken, ga ik bijna mijn mugvrije tent opzoeken.
Ageeth gaat nu nog een uur wandelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten