zaterdag 4 juli 2020

Klaar voor vertrek.

Kwart over vier.
5 uur zou ik in Lamastre zijn en dat gaat lukken. Deuren afgesloten en sleutels verborgen.
Ja, zo doen de mensen het en daar heb ik me nu ook maar aan aan moeten passen, gezien de inbraken van de laatste jaren.

 Morgen namelijk weer vertrekken, met Wineke en Bruno, naar Nederland, maar de bedoeling is ook om drie weken later met hen weer hier terug te keren, en dan voor de rest van de zomer, tot en met september.



Zowel het op en neer rijden met een auto als het plannen voor erna liggen mij niet.
Alles kan ook nog anders gaan, maar in ieder geval: Deze reis gaat door.
Want in Alphen heb ik nu mijn bloemen en mijn tuin, en daar wil ik iets mee regelen.
Bijvoorbeeld is er het plan om al mijn geraniums op de aanhanger hierheen te krijgen.
De bonen en tomaten moeten de buren dan maar nuttigen.

Gisteren mijn oude uit elkaar vallende brievenbus vervangen door een degelijke en mijn huisnummer 2300 als uitgezaagde getallen erbij geplaatst.



Vandaag ook tevreden want de vloer die bezaaid lag met oude brieven van rond de eeuwwisseling en nog veel meer slecht opgestapeld papier dat naar beneden gekomen is, is nu weer ruimtelijk geworden.
Uit oude cryptogrammenboekjes aantekeningen gevonden die nuttig zijn voor spreuken of liedjes voor de accordeon.
Er was ook een hele oude foto van Piet uit de jaren negentig, die met de fiets naar mij toegekomen was in zes dagen.
Om me te waarschuwen dat hij gearriveerd was blies hij de trompet vanaf de overkant van de vallei bij huize Yvon, mijn overbuurman.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten