zondag 6 september 2020

Mistral.


Het was windstil gisteravond toen we gingen slapen op onze open plek vlakbij het kanaal van de Rhône.

Maar plotseling, als een duveltje in een doosje , begon het te waaien.
Oh jee, dacht ik.
Ik had het gelezen in de krant een paar dagen tevoren en had er niet aan gedacht dat die windaanval nu al zou kunnen komen, juist op deze open plek.

Snel de tent opgerold, de spullen eruit, en de oplossing was verder simpel: eenvoudig buiten slapen.
De windvlagen die over me heen kwamen stoorden me een beetje, maar slapen ging ook redelijk.

Frans ,die iets verderop stond, had ik wel gewaarschuwd, maar vanmorgen bleek dat met alleen zijn binnentent de situatie houdbaar was.

Vanmorgen toch wel moe bij het bereiken van de rommelmarkt en twijfel of ik puf had om te spelen.
En jawel hoor, eenmaal begonnen was de energie er volop en het was weer fijn te merken dat mijn aanwezigheid aansloeg bij de bezoekers van de markt.

Daarna noordwaarts getrokken, samen met Frans nog.


Frans doet een dutje.



Zojuist is gebleken dat Wineke ons donderdag allebei op kan pikken, zodat ik dan waarschijnlijk zeker op tijd zal zijn voor de begrafenis.

Maar als de situatie rond Yvonne nog niet zo urgent is ga ik zelf liever fietsend verder.

Ps. Op de eerste foto deed Frans een reparatie na lekke voorband.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten