maandag 21 september 2020

In Duitsland.

 Vandaag kreeg de reis nog een staartje.

Frans had het adres van de ouders van een vriendin van hem, die in Duitsland wonen, in de buurt van Wassenberg, dat op de hoogte van Roermond ligt ongeveer. Het bezoek op zich was niet zo interessant. Mevrouw was bridgen en mijnheer deed een beetje dom. Met moeite kregen we wat water mee en uiteindelijk ook nog wat druiven, maar binnenkomen en koffie was er niet bij.

Niet dat ik dat erg vond, want er waren nog veel kilometers te gaan tot Doetinchem ,waar ik woensdagmiddag een laatste afspraak heb met Yvonne, voordat ze de aarde gaat verlaten.

De uitwijking naar  Duitsland zet ik nu mooi voort door parallel aan de Nederlandse grens naar het noorden te fietsen.

Frans, wiens einddoel Schaijk is fietst morgen nog mee tot Kevelaer. Daar kan ik dan voor Yvonne nog bidden en iets voor haar meenemen.

Voor vanavond hebben we een laatste gezamenlijke kampeerplek in de buurt van Belgische knollen.




De eigenaars kwamen de paarden inspecteren juist op het moment dat ik het eetvuur wilde ontsteken.



Alles stond klaar en te wachten op vuur.



Dat kwam mooi uit dat ik dat nog net niet aan had.

In deze droge tijd en in een bos wordt dit al gauw gevaarlijk gevonden.

De paarden zijn geweldig groot en sterk en ook bijzonder geïnteresseerd in ons.

De mensen zeiden dat ze niet vaak kampeerders naast zich hebben.

Het een en ander speelt zich af op deze locatie.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten