woensdag 30 september 2020

Een tussendag vandaag

Vanmorgen naar André geweest in Lith. Hoewel hij het heel moeilijk heeft en in een groot gat valt, nu Yvonne hem ontvallen is, zie ik in hem niet de man, die in dat gat blijft zitten.
Ik vond het vooral mooi om te horen dat ze in die laatste weken, toen hij haar verzorgde heel veel met elkaar gepraat hebben, over de meest uiteenlopende onderwerpen.
Ik ervaarde dat het hem ook goed deed dat ik er was. Gaandeweg de ontmoeting werd hij steeds vrolijker en had ook allerhande ideeën over wat hij nu verder gaat doen.
Hondje Pietje, het hondje van Yvonne, is nu zijn hondje geworden.
Drie keer per dag moet/gaat hij ermee wandelen en dat is voor André zelf ook goed 
Voordat ik ging hebben we samen nog zo'n wandeling gemaakt over de dijk, met uitzicht op de Maas.
Hij kan het wel waarderen dat hij behalve op de boot, ook hier zo mooi woont.

Voor mij is het een tussendag vandaag.
Wetend dat zaterdag de dag is waarop ik iets mag zeggen/zingen zit ik daar tegenaan te hikken.
Toch wel onzeker over hoe ik het aan ga pakken.
Morgen afgesproken met Jan én José dat die me gaan knippen.
Ook met Bert afgesproken dat ik vrijdag bij hem in Zutphen op zijn verjaardag kom, daar blijf slapen en vandaar de volgende dag naar Doetinchem waar de plechtigheid om één uur zal beginnen.
André is blij met deze oplossing, want hij zat ermee hoe dat mij moest wat vervoer betreft.
Hij had al familieleden gevraagd, maar die zijn allemaal bang voor Corona samen in de auto.
Ik vind het fijn om het zelfstandig op te hebben gelost en bovendien eindelijk eens een keer op Bert zijn verjaardag te komen, want andere jaren ben ik bijna altijd in Frankrijk rond deze tijd.

Komende nacht eerst maar weer binnen slapen, maar als er teveel muggengeweld is kan de tent weer worden opgezet op het dek, zoals afgelopen nacht.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten