vrijdag 13 september 2024

Voorzichtig fietsen bij windvlagen en op drukke wegen. Op schema voor Nice, maar houdt niets over.

 Goedenavond,  bonsoir. Het was vandaag vooral erg goed uitkijken. Het merendeel van de route ging over een drukke weg, waar de auto's met grote snelheden reden. Meestal mochten ze 90, maar er was ook een stuk waar 110 de maximum snelheid was.



Maar dit was de rechter helft van een dubbele rijbaan en hier voelde ik me juist relaxter. 

Maar er waren ook stukken waar ik rustig de tijd had om het landschap te bekijken. 











Maar dat waren weggetjes, aangegeven door Google maps. Vaak loopt dat uit op routes voor mountainbikes, en nu moest ik op een gegeven moment ook weer een grindpad op. Ik heb ervan geleerd: niet doen, en ben toen snel weer richting grote weg gereden.
Echt opgeschoten met de wind in de zeilen ben ik ook vandaag niet. Ik lig nog wel precies op schema om Nice en de ontmoeting met Marc op tijd te halen, maar het houdt niet over.
Het is nu nog 142 kilometer tot Nice. Daarna echter hoop ik weer in mijn trage tempo verder te reizen. Terug naar huis of....naar Italië. 
Af en toe komt er even nog een flinke windvlaag door op de plek waar ik nu kampeer, maar net als gisteren zit ik hier redelijk beschut. Ik zal vannacht niet wegwaaien. Ook zal het wel weer meevallen met de koude voeten.  Gisteren heeft namelijk de ritssluiting van de binnentent
het begeven. Het niet helemaal af kunnen sluiten van de tent maakte het toch niet echt kouder voor mij. Maar het is toch wel verstandig een nieuwe tent te kopen. Alleen al om muggen buiten te houden is een dichte binnentent belangrijk. Ik hoop en verwacht zo'n zelfde tent in een winkel van Decathlon te kunnen kopen een dezer dagen.
Ook is er teveel speling op de as van mijn achterwiel. Binnenkort moet er dus gesleuteld worden en/of een fietsenmaker worden gevonden. 

Aardig wat wind nog vandaag, maar toch al niet zo veel meer dan gistermiddag. 

Dit mannetje had het er maar moeilijk mee.



En veel bomen zwaaiden al even hard mee.

Op de status van WhatsApp nog wat impressies van de stormwind.


Ik vond een hele rustige pauzeplek, waar ik ook even heerlijk in het zonnetje heb gelegen. De fles met karnemelk viel even om en dit brengt de

Uitdrukking van de dag. 




De melk weg !




Zo, er is niks meer over na het eten van een vrij volle pan met sperziebonen en aardappelen, maar nog wel heel veel hout.

Geen gebrek aan brandstof hier.

Het begint koud te worden, nu kwart voor acht. Gauw de tent in. Morgenochtend kan ik hier een flink vuur maken. Genoeg hout en ook geen gevaar dat vuur hier opvalt. Ik wens u nog een fijne avond en voor de komende dagen:

Prettig weekend


U n   b o n  w e e k e n d .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten