donderdag 12 september 2024

Volle mistral is losgebarsten. Geeft stress op de fiets, samen met het drukke verkeer. Veilig plekje gevonden.

 Goedenavond,  bonsoir.
Nou, wat was ik blij dat ik een beschut plekje heb gevonden: een geschenk uit de hemel. Er staat ook niet voor niks een kapelletje naast me.




Wat ging het tekeer vandaag, vooral sinds vanmiddag. Het was wel fijn dat de mistral in de rug blies, maar zoveel wind maakt toch erg onrustig. Er was ook heel veel verkeer, dus het was erg goed opletten geblazen. Eind goed al goed kun je wel zeggen. Het had wel lang geduurd eer een schuilplaats zich aanbood, maar nu heb je ook wat.
Op de status van WhatsApp zie en hoor je wat de mistral teweeg heeft gebracht en ook hoe fijn geborgen ik nu toch weer ben.
De grote plaats Aix en Provence heb ik achter me gelaten rond vijf uur en daarna voelde ik me al rustiger. Spelen in Aix en Provence heb ik maar niet gedaan dit keer, omdat ik niet te lang wil treuzelen vanwege het plan om in Nice wandelaar Marc te ontmoeten. 


Hier zie je hoeveel kilometer het nog is, als ik de autobaan zou nemen.


De brug over de rivier De Durance loopt parallel aan de oude brug, die niet meer gebruikt wordt. Hij is niet voor niets hermetisch afgesloten, want ik zag van een afstandje vele rottende planken in het wegdek.




Ondanks de stress nam ik toch wel de gelegenheid waar om bijzondere taferelen zoals dit te fotograferen. 

Een aanduiding voor pizzeria  M i a m .



Onze Vincent wordt niet vergeten. 




Hier staat vreemd genoeg te lezen dat je geen afval mag storten.





Uitdrukking van de dag. 

Hôtel de police

Politiebureau.


In Frankrijk wordt de politie niet zoals bij ons in een bureau gehuisvest, maar hebben ze een hotel ter beschikking. 

Om bij het politiehotel te komen moet je naar rechts. 


Een prettige avond. 

B o n n e   S o i r é e .





Geen opmerkingen:

Een reactie posten