dinsdag 10 september 2024

Drukke markt in Vaison La Romaine. Goed gespeeld. Vanmiddag Spaanse zangeres aan het zingen met begeleiding. Kamperen tussen druivenstruiken met zicht op Mont Ventoux.

 Goedenavond, bonsoir.
Zo, het avondeten is weer achter de rug. Tegenover mij prijkt de Mont Ventoux nog in de avondzon. Er zijn geen wolken eromheen,  zoals gisteren nog het geval was.


De situatie nu, kwart voor acht.



Een uur geleden. 

Ik zit tussen de druivenstruiken. Het duurt niet lang meer tot de druiven rijp zijn. De gekochte zwarte druiven zijn toch veel lekkerder als deze.
Het is dus wederom een prachtige kampeerplek en in tegenstelling tot gisteren heb ik er vandaag niet ver voor hoeven te fietsen. Het is in totaal maar 11 kilometer tussen de marktplaats van vandaag en die van morgen en ik zit op de helft.
De markt van vandaag in Vaison La Romaine staat bekend als een hele grote en er waren vandaag ook weer heel veel mensen op de been. Het spelen ging goed en er waren weer heel veel leuke reacties.



Zo zag mijn laatste standplaats eruit. Toen ik klaar was ben ik van daaruit  even weggelopen en gaan filmen. 


Dit gebeuren stond naast mij.



Even verder is de brug over het riviertje De Ouvèze. 





Er waren geen andere artiesten op de markt voor zover ik het kon bekijken,  maar vanmiddag in het centrum was er dit stel, dat mij zeer behoorde.
Spaanse mensen met Spaanse muziek. 




En er werd vrolijk gedanst.

Op de status van WhatsApp zijn er impressies van zowel de omgeving waar ik stond te spelen als van deze Spaanse artiesten. 


De marktplaats voor morgen is dus niet ver meer, maar het is er lang niet zo romantisch als in Vaison en veel rustiger. Bovendien ligt het marktterrein nogal open, dus mag er niet te veel wind staan. De mistral begint echter naar verwachting pas donderdag aan te trekken. 
De Fransen houden ook van woordgrapjes. Dit zag ik in een straat van Vaison La Romaine staan:



Woordspeling van de dag 



Eigenlijk had hier moeten staan:  i c i   o n   v e n d   t o u t.
Dit betekent: "Hier is alles te koop "
Maar als je zegt wat er boven de deur staat klinkt dat hetzelfde, terwijl er gezinspeeld wordt op de Mont Ventoux. 


Vandaag kreeg ik bericht van Marc, die ik over een week in Nice hoop te ontmoeten. Hij loopt nu over de Alpen en hier is zijn foto.


          Marc, met het vizier gericht op Nice.


                   Prettige avond.


      B o n n e   S o i r é e.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten