maandag 9 september 2024

Flink door moeten trappen om de markt van morgen in Vaison La Romaine te halen. Mistral steekt op: Uitkijken waar de tent komt te staan.

 Goedenavond,  bonsoir. Nu ik gericht ben op markten is het anders fietsen dan gewoon op reis. Ik kan nu niet stoppen op het moment dat ik een leuk plekje zie of wanneer ik aan rust toe ben. Een erg grote afstand was het niet vanaf mijn vorige kampeerplek tot Vaison La Romaine waar het morgen te doen is. Iets van 56 kilometer, waarvan er nu nog 7 moeten. Ik ben gestopt na de heuvel overschreden te hebben die twee rivierbeddingen scheidt: die van de rivier de Eygues en die van de Ouvèze, waar Vaison La Romaine aan ligt. Morgenochtend hoef ik dus alleen nog maar af te dalen. Op de brug over de Eygues heb ik het vrij wilde water staan filmen.

Op de status van WhatsApp is dat filmpje te zien.



De heuvel hierachter moest geslecht worden om in het dal van de Ouvèze te komen. Ik kampeer nu net over de top.



De Mont Ventoux was vandaag alweer steeds beter te zien.

Eerst nog een beetje in de wolken.



Iets later zag ik hem zo.




Onderweg zag je aan de vele zonnebloemen die hun kopjes lieten hangen dat de zomer op zijn eind loopt. 



Deze week gaat het ook hier flink kouder worden en vanaf donderdag krijgen we een felle mistral. Morgen begint het met een matige mistral. Af en toe zijn er nu ook al flinke windvlagen en daarom was ik kritisch met het vinden van een kampeerplek. Maar ik heb een hele mooie gevonden, waarvan ik denk dat de wind daar redelijk afgeschermd is. 


Lekker veel ruimte en toch tussen de bomen. 




De tas waar mijn apparatuur in zat was een beetje vochtig. 


Dit verkeersbord ben ik nog nooit van mijn leven tegengekomen.
Afgrond.



Spreuk van de dag. 


Op de rand van de afgrond zie je nieuwe vergezichten. 


Tot   morgen. 

À   d e m a i n .

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten