donderdag 8 april 2021

Een composthok annex toitetgebouw in de maak.

 Vanmiddag heeft Tom besloten een betimmering te gaan maken waarbinnen het groenafval van ons gedeponeerd kan worden.
Aanleiding was dat ik een emmer vol groen spul naar een nabijgelegen bosje gebracht heb, in ruil voor aanmaakhoutjes.
Dat kan wel voor een keer, maar beter is het om het in eigen beheer te houden.

We hebben pallets daarvoor naar de bouwplek vervoerd en Mees en Tom (en ik ook een beetje) zijn aan het passen en meten geweest om een basis van waterpas daartoe te creëren.






Meteen daaraan vast moet dan ook het toiletgebouw komen, is de bedoeling.

Mees is om te beginnen bezig geweest met het wilde gras  wat te temmen en heeft ook wat lastige bramenstruiken gefatsoeneerd.





Hij dreigde zijn nek te verbranden door de brandgevaarlijke voorjaarszon en heeft het zo mooi opgelost.
Vanmorgen was hij ook weer net als gisteren die muur van het gebouwtje aan het afbikken.


Tom was vanmorgen met slijptol aan het proberen een stoel uit zijn vroegere werk/reisauto te slopen.
Gisteren had hij een andere stoel er gemakkelijk uit gekregen.
Deze vormt nu naast de tweezits bank van gisteren een verdere uitbreiding van het zitcomfort.




Zelf heb ik vandaag nog van een heerlijk zonnedagje genoten, bezig zijnde met mijn werkjes.


Vanaf morgen zal het weer wat minder worden.

Nu is het tijd dat ik mijn culinaire taak ga vervullen, zodat de harde werkers er weer tegen kunnen.

BONAP, zeggen ze hier ook, als afkorting van BON APPÉTIT.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten