donderdag 1 april 2021

De wereldreisfiets van Tom verdwenen.

 Helemaal verbouwereerd was Tom toen hij vanmiddag terugkwam van het werk en ik hem erop wees dat zijn door hem zo gekoesterde fiets, waarmee hij die grote reis eens gemaakt heeft niet meer stond op de plek tegen de caravan.



Een leegte op de plek waar hij vanmorgen nog stond en al vanaf eergisteren, toen hij hem vanuit de berging hierheen haalde.

Ik was helemaal zenuwachtig toen ik hem moest vragen of hij hem misschien weer teruggezet had daar, wetende dat dat niet het geval was.
Diefstal van deze bijzondere 
 fiets, daarvan wist ik zeker, dat hem dat erg zou raken.

Het is weliswaar één april vandaag, maar ik twijfelde eraan of ik hiermee niet te ver zou gaan.

Ongeveer een minuutje liet ik bij hem de ontsteltenis en vertwijfeling ronddartelen, dat vond ik wel genoeg, en daarna wees ik hem snel de plek aan, achter één van zijn auto's, waar ik hem verstopt had.




Hij was gelukkig niet boos, wel heel opgelucht, en hij vond de plek waar hij nu staat eigenlijk een prima plek, mooi in de schaduw.


Vanmorgen was ik zelf ook weer even op het "chantier" geweest, want daar was Toms mobiele koffieshop te vinden.
Natuurlijk gewapend met mijn accordeon om de mensen van muziek te voorzien.
Het is in het huis van de biologische bakker, waar het te doen is.
Daar heb ik een kijkje genomen in het ovengebouwtje.



Door een houthandelaar wordt hij regelmatig voorzien van afvalhout om daarmee de oven op te stoken.



En ondertussen waren de mannen bezig met wat voorlopig de laatste werkzaamheden daar zijn.




Vanmorgen werd ik opgeschrikt door de mededeling dat vanaf zaterdag heel Frankrijk weer in lockdown gaat, en aangezien ik daar nu ben, ga ik dat ook meemaken.
Het zal waarschijnlijk betekenen dat mijn reis een maand lang op deze plaats blijft steken, maar een betere quarantaineplek kan ik me niet voorstellen.
Tom vindt het prima als ik blijf en zelfs leuk.
En ik heb goede ervaringen met verblijven bij hem:Ik kan doen wat ikzelf wil, zonder dat er verwachtingen op me gelegd worden.

Nu tijd om de aardappelen te schillen, zodat er straks weer gegeten kan worden.

BON APPÉTIT.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten