zaterdag 10 april 2021

De rapen zijn gaar.

 Het eten is gaar. De duisternis begint te vallen.
Maar de mannen zijn nog druk bezig om kwetsbare spullen in veiligheid te brengen voor de regen, die nu al twee dagen voorspeld is, maar vanavond toch wel zeker zal losbarsten als we het weerbericht mogen geloven.

Vandaag was ik naar Montmorillon weer voor boodschappen en maar eens stilgestaan bij dit monument, dat ik al vaak gepasseerd ben.


Het materiaal waar het van gemaakt is is heide.
In deze streek wordt dit heel veel gebruikt, voor van alles.
Bijvoorbeeld voor dit:



Tom heeft ook verschillende matten ervan klaarliggen die hij wil gebruiken voor afscheidingen.

Om palen daartoe in de grond te krijgen heeft hij geen dure hengstapparaten nodig.



Hij draait gewoon een gat in de grond, waarna de paal er met behulp van een waterpas in wordt gezet. Dan maakt hij hij het gat met kiezels dicht, die hij wat aandrukt met een stok.
KEI  stevig allemaal.

Tijdens mijn afwezigheid is het composthok opgericht.






Heb Tom wel gewaarschuwd dat meloenpitten die erin zijn gebracht een bijzondere lekkernij voor ratten zijn.
Misschien valt het hier wel mee, en houden ze zich  gedeisd.

Intussen vertelt Tom me dat de klus geklaard is en dat ze klaar zijn voor het diner.
Dus ga ik de pan naar het eetlokaal van Tom brengen.
BON APPÉTIT.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten