dinsdag 27 april 2021

Een maanprojekt bij de buren.

 Toen ik vanmiddag thuiskwam na bezoek aan de wandbekleders was er hier bij de buren ook volop leven in de brouwerij, letterlijk en figuurlijk.

Met elektrische zagen waren twee mannen een boomstam aan het bewerken.
Erop af gestapt en één van de drie, die opdrachtgever bleek te zijn en geestelijke vader van het te maken beeldhouwwerk, liet mij in het klein zien wat de bedoeling was.


De maan en de vogels zijn het symbool .



Hier is zijn zaagpersoneel bezig.




Het was ook interessant op de bouw.

Mees was nu een heel eind gevorderd met het bekurken van een wand.


Deze kurklaag wordt de ondergrond van de aan te brengen leemstuck.
Daar hecht het zich heel makkelijk op.

Tom legde me uit hoe je moest stucken.
Op elke laag die je aanbrengt breng je er in dezelfde richting weer een volgende aan, zodat je het volgende schema krijgt:








Vandaag is er ook iemand jarig.



Daarom ga ik mijn vrienden straks een koningsmaal voortoveren.

Ik wens jullie ook een lekker eten toe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten