zaterdag 24 april 2021

Hele middag op stap.

 Rond twaalf uur op de fiets gestapt naar Montmorillon en half zeven pas thuis.
Behalve boodschappen doen kon ik in twee supermarkten ook gebruik maken van de WiFi daar om wat administratie te doen en zo mijn eigen GB's te sparen.
Bij verrassing blijk ik tot einde april nog maar een halve GB te hebben, dus even voorzichtig aan doen.

Onder andere heb ik mooie films en foto's tot me genomen, die gestuurd werden door mijn bevriende herders in de Povlakte.





Als ik hen deze reis op wil zoeken zal ik waarschijnlijk de St Bernard op moeten, want over een maandje is de transhumance en dan zoeken de schapen het hogerop.

De schapen zijn geschoren.
Indrukwekkend om te zien hoe dat gebeurt.




En een lammetje werd geboren.



Hier in deze streek ook veel schapen ,maar deze kippen die ik onderweg tegenkwam zijn eveneens erg schattig.



Veerman Toon stuurde me foto's van zijn collega Peer, bij zijn laatste overvaart gisteren.



 
Tom is ook met administratie bezig geweest vandaag.
Het is hier warm weer, wel 24graden en nu tegen de avond gaat hij misschien nog wat in zijn tuintje doen.

En ik begin weer aan mijn culinaire taak.
Smakelijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten