zondag 4 april 2021

Tom aan het tuinieren.

 Tom heeft een stukje grond klaargemaakt voor een tuin in een hoekje bij de ingang.
Hij is vanmiddag druk bezig geweest er bloembollen in te krijgen.





Meteen kwam er al een exotische vlinder op af, die zich op de gisteren geplante rustieke paal zette.



Maar zijn terrein is al rijk aan  mooie bloemetjes waarvan hij mij een vaasje kwam brengen, zodat mijn caravan nu ook paasvrolijk er uitziet.



Vanmorgen zat hij eerst aandachtig in zijn boek de prachtige foto's te bestuderen van bouwwerken die hij ooit geïnstrueerd heeft aan zijn leerlingen.




Ondertussen ben ik met mijn hoedband bezig geweest vandaag in een uitbundig schijnend zonnetje.



Ook even het land in gefietst, niet verder dan tien kilometer, dat is verboden.
Wat takjes gesprokkeld voor het eetvuur zometeen.
Op de normaal toch al rustige wegen zag je vandaag geen kip.
Maar om kippen te zien hoef je hier de wijde wereld niet in.
Het is doorgaans een gezellig spektakel met al dat pluimvee dat hiernaast loopt.
Mees hoorde vanmorgen vijf uur de haan al kraaien.

Zo, en nu is het wat mij betreft weer tijd om het eten te bereiden. Mijn buikje begint te roepen.

Bon appétit voor wie het paasdiner nog niet gehad heeft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten