maandag 26 april 2021

Poolshoogte genomen op het "chantier".

 Vandaag ben ik weer eens poolshoogte komen nemen op het " chantier" bij de bakker, waar Tom, Mees en Matthieu aan het werk zijn.
Dit op de terugweg van Montmorillon waar WiFi en boodschappen waren.

Er stond geen auto van Tom, maar binnen trof ik wel Mees.
Hij was begonnen met één van de wanden te bekleden met kurk.
Het begin was moeilijk en vereiste veel concentratie, omdat het passend uitgesneden moest worden.




De kurkdelen worden bevestigd met lijm.



De straks ontstane kurkwand wordt dan gestuckt met een mengsel van leem en stro.

Mijn oog viel op een ongeveer klare wand, waar stenen er zo mooi uitkomen.




Tom belde me ondertussen, in de hoop dat ik nog in de stad was.
Hij moest "fromage blanc" hebben ( een kwarkachtig melkproduct), nodig om te mengen met het leem/stromengsel.
Jammer, ik was al thuis.
Maar hij was wel op het terrein en daar mocht ik even later met hem een saladelunch nuttigen.

Daarna moest hij er dus zelfs nog weer op uit.

En ik ging nog even verder met de hoedband, die nu sneller groeit.




Het is half zeven,  de werkploeg zal spoedig arriveren.

Wat zullen we nu weer eens eten?

BON APPÉTIT.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten