vrijdag 2 april 2021

Naar Montmorillon.

 Vandaag ben ik naar Montmorillon gefietst om er te proberen aan zwarte katoen te komen, die me ontbreekt om de trui helemaal af te maken.
Dit is me niet gelukt maar heb er wel zwart acryl gevonden.
Zojuist even geprobeerd of die andere materie er in te smokkelen is, en jawel.
Dus kan ik hem hier bij Tom de komende tijd helemaal af maken.
Stopnaalden, nodig voor de afwerking heb ik wel gekocht maar niet teruggevonden in de grote Volkskrant fietstassen. Ze zijn ook zo klein.
De grote supermarkt Leclerc, waar ik een beetje katoen niet vond leverde wel meteen mijn zeer gewenste campinggasje, nodig voor als het op reis regent of wanneer het in kurkdroge dennenbossen te riskant is om er vuurtje te stoken.



Verder een foto gemaakt daar van een kerk.


Én van het straatje waar wel een handwerkzaak was, maar zonder katoen.



Maar eerst vanmorgen weer gezellig op de koffie bij Tom geweest.
Hij zat nog te ontbijten, maar het mobiele café was ook geopend.



Kijk eens naar die figuren, in het leem bewerkt, op de tafelpoot.



Tom is iemand die zijn spullen allemaal heel compact en praktisch een plaatsje geeft.
Hij weet een kleine ruimte maximaal te benutten.
Die blauwe kratjes bijvoorbeeld zijn nuttig gevuld.
Een kijkje onder de tafel laat zijn gereedschap zien .



En ook onder andere litteratuur.

En zijn bed ligt helemaal ingekapseld in het stro
en in het riet.



Zo, nu is het half negen en ik heb nog niks aan het eten gedaan 
Als het goed is zorgt Tom weer voor kip.

Al het goede gewenst voor deze avond, die al weer kouder begint te worden hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten