woensdag 31 maart 2021

Op het " chantier" van Mathias en Mees met Tom.

 Vandaag moest Tom vroeg uit de veren, want hij zou Mathias komen helpen.
Deze is met Mees ergens in de buurt bezig om een huis te isoleren met stro en te stucken met leem dat op het terrein te vinden is.
De muur bleek echter scheuren te hebben en die moesten eerst weggewerkt worden voordat Tom in actie kon komen.
Maar omdat ik ook kwam is hij nog wat langer gebleven en heeft hij voor ons twee koffie gezet in zijn rijdend café.
Daarna gaf hij de mensen wat aanwijzingen om het muurprobleem op te lossen.




Op de bouwen van Tom heb ik al vaker gezien hoe ze de aanwezige leem die eerst gezeefd is met water mengen.




Ook werd in het bewuste vertrek het dak geïsoleerd met stro.




En ondertussen was Mees bezig met een vloer glad te schuren en verder te bewerken.



Daarna hadden Tom en ik een rustige middag hier, waarin ik weer regelmatig in het van hem gekregen boek las.



Nu is Tom bezig met zijn ouwe trouwe fiets in orde te maken.



Zometeen ga ik aardappelen schillen voor het avondeten.
Vanmiddag hebben wij samen ook al overgebleven kip van gisteren op en groente en salade 
Maar ik lust straks ook nog en zeker Mees, als die thuis komt.
Die heeft de hele dag hard gewerkt en vindt mijn eten altijd erg lekker.

Smakelijk eten gewenst en een fijne avond.

PS.   Ik moet nog iets rechtzetten.

Van augustus 1981 tot december 1984 heeft de wereldreis van Tom geduurd, en niet maar twee jaren zoals ik eerder vermeldde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten