maandag 29 maart 2021

Aangename verrassing.

 Vandaag kwam Tom naar me toe met een blijmakend gezicht en overhandigde mij een zak met.........onder andere wol die ik bij onze ontmoeting in Sevilla bij hem achter had gelaten.
Ik had op die reis ook een breiwerk meegenomen en de trui was klaar toen ik bij hem was.
Het werd toen tijd voor een katoenen trui en die wol had ik dus niet meer nodig.
Tom had het dus mooi al die tijd voor mij bewaard en nu komt het uit om het weer wel mee te nemen, want het huidige werkje kan binnenkort uit de pennen en dan kan ik ook een nieuw wollen exemplaar beginnen met deze prachtige wol.



Je ziet, er is ook nog een fles lourdeswater bij.
In Lourdes was ik namelijk eerder die reis.
Behalve deze fles had ik ook een met water gevuld beeldje, wat wel is meegegaan verder op reis maar waarvan de inhoud is weggelopen.
Het omhulsel heeft de boot wel gehaald en waakt daar.

Tom en ik hebben weer uitgebreid koffie gedronken vanmorgen en hij is vanmiddag naar de rivier wezen wandelen terwijl ik in een dorpje,zes kilometer verderop, boodschappen heb gedaan en onderweg een fietstas vol hout heb gesprokkeld voor de ontbijtthee voor morgen.



Zo vroeg is Tom dan nog niet op en in plaats van zijn gasfornuis levert het vuurtje dan de brandstof, zoals ik het op reis gewend ben.
Alleen is dit terrein niet midden in een bos, dus heb ik het hout maar hierheen gehaald.




Mees is vanmorgen alweer vroeg vertrokken naar zijn stagewerk en komt nu, kwart voor acht, net thuis.

Tom heeft zojuist nog even gewerkt aan één van zijn rijdende woningen, degene die jarenlang ergens in de Drôme gestald is geweest en die iemand afgelopen vrijdag naar hier gebracht heeft.
Er was nogal wat aan te doen omdat de muizen er bezit van genomen hadden.
Een lekkage heeft de vloer aangetast, en die heeft hij net weer glad geschuurd.



Hier komt zijn mondkapje nou echt van pas, zoals je ziet.

Nu is Tom salade aan het klaarmaken en ik ga zorgen voor macaroni en wat daarbij past.

Een smakelijk eten, voor degenen die dat ook op de Franse tijd doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten