woensdag 24 maart 2021

Alle zeilen bijzetten om het vuur te bedwingen.

 Net zoals gisteren had ik bij het aanmaken van het vuur meer werk aan het uithouden ervan eromheen.
Gisteren snapte ik dat beter dan vandaag.
Toen was het vuur op een tapijt van droge bladeren.
Vandaag veel minder bladeren, maar het droge gras had er ook zin in.
Heb zelfs nu met wat water gesprenkeld.






Je ziet, de zwarte plek is aardig groot geworden.

Vandaag weer een halve vrije dag genomen, nu in de ochtend. Het was een mooie priveplek daar in dat bos en licht genoeg bij afwezigheid van gebladerte om mijn gisteren gekochte powerbank helemaal vol te krijgen.
Volgens de gebruiksaanwijzing moet hij drie keer helemaal vol en leeg geweest zijn om er vol profijt van te kunnen hebben.

Tijdens het avondeten de Franse radio beluisterd op mijn nieuwe radiootje en net toen ik hem af wou zetten ving ik een glimp op van drie nieuwe departementen waar een lockdown dreigt, waaronder de Nièvre.
Dit blijkt net boven de route te liggen die ik na het bezoek aan Tom wil volgen.
Spannend dus, en het is dus zaak de ontwikkeling goed in de gaten houden om eventueel de plannen te wijzigen.
Daartoe heb ik ook al twee vrienden in de Ardèche gevraagd.

Vandaag drie uurtjes gefietst tot dit geplande bos. Weer lekker vrij hier. Voor de kou is het nu minder nodig, want het is veel zachter geworden 
Zoals gisteren kan de wintertrui uit in bed straks.

Montmorillon,  waar Tom in de buurt woont komt naderbij.
Morgen of overmorgen.



Slaapt zacht, straks.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten