vrijdag 12 maart 2021

Een ochtendlang durend ontbijt.

Vandaag hebben we zo ongeveer de hele ochtend aan de ontbijttafel gezeten.
Toen de boterhammen verwerkt waren was het spoedig daarna alweer tijd voor koffie met appeltaart die Anneke gisteren gebakken had.


 

Een andere creatie van haar is Tom Poes, ditmaal niet de eetbare versie.



Anneke is creatief op vele fronten.
Ze is ook fanatiek met muziek bezig. 
Vandaag heeft ze haar accordeon weer eens tevoorschijn getoverd, waar ze een tijdlang niet meer op gespeeld heeft.
Ze pakt de draad snel weer op, voor zover ik het kan horen.


 Veelvuldig is ze ook aan de piano te vinden waar ze moeilijke stukken van onze grote componisten aan het oefenen is.
Nooit tevreden over haarzelf.



Ze heeft als jonge vrouw in het bedrijfsleven gezeten en zelfs is ze eigenaresse geweest, samen met nog iemand, van een zaak in pottenbakkersbenodigdheden.
Heeft ze een jaar of vijf volgehouden en toen kreeg ze een voorstel van een vriend om met hem mee naar Marokko te reizen.Bovendien had hij een huisje in Bretagne.
Daartoe heeft ze zich uit de onderneming teruggetrokken.
Toen werd het naast reizen een leven van af en toe werken voor het geld op allerhande manieren.
Vele van haar reizen ging met ezel Pinocchio, die ik ook nog gekend heb.

In die tijd, zo'n twintig jaren geleden, begon onze vriendschap.
Ze werkte toen op een camping in de Ardèche en ze sprak me aan toen ik in die buurt op een markt stond te spelen.
Later op een andere markt nog een keer, maar toen was ik die eerste ontmoeting weer vergeten. Maar zij niet.
Een jaar of tien geleden heeft ze de Ardèche verruild voor Bretagne en daar bezoek ik haar nu voor de derde keer.

Inmiddels is het kwart voor acht. Mijn was, die gisteren buiten hing ,heeft Anneke vandaag binnengehaald en in het schoorsteengat gehangen.



Het was wel nodig want veelvuldig vielen er buien en ik moet er niet aan denken dit weer mee te maken met tent en fiets en avondklok.
Ben hier veilig opgeborgen voor een tijdje.

Voor de volledigheid nog even de plek waar het deze dagen te doen is en waar Anneke een huisje in een kasteeltuin bewoont.




Zometeen komt haar vriend Emmanuel voor een paar dagen en morgen gaat hij met mij aan mijn fiets sleutelen.

Een prettige avond gewenst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten