zaterdag 13 maart 2021

Emmanuel de hele dag met mijn fiets bezig geweest.

 Gisteravond was het weerzien met Emmanuel, die het hele weekend hier blijft.
Vandaag heeft hij van alles gedaan om mijn fiets beter in orde te krijgen.
Het voorbagagerek bijvoorbeeld was aan het afbreken bij de aanhechtingspunten op de vork.
Hij kan lassen, maar omdat er veel koper in zat was dat toch moeilijk.
Maar het is gelukt en volgens hem kan ik er nu Spanje wel mee halen en nog veel meer.



Ook was de achterrem onbruikbaar geworden sinds enkele dagen, hetgeen ik niet in de blog vermeld had, wetende dat er enkele lezers heel ongerust zouden worden vanwege het gevaar.
Maar ik had goed uitgekeken en bij te steile hellingen gelopen.



Verder heeft hij me geholpen bij het wisselen van ketting en freewheel, wat ik zelf wel kan, maar altijd heel eng vind.
Nu bleek dat ik de goede sleutel niet bij me heb en dus ben ik dubbel blij dat we de handeling nu hier gedaan hebben.

En ondertussen gierden de regenbuien door de lucht heen en was ik zeer dankbaar dit allemaal niet op de fiets en in de tent mee te maken.




Emmanuel is houthakker en heeft een bedrijf waarin hij jarenlang veel mensen in dienst heeft gehad.
Hij heeft een groot charisma en een sterk geloof in Onze Lieve Heer.
Hij heeft gouden handen, en kan, zoals Anneke zegt, alles voor mekaar krijgen.
Maar volgens zijn zeggen is nederigheid een belangrijke voorwaarde.
Als je je eigen op de borst gaat kloppen, dan gaat het gegarandeerd mis.
Bij alles wat hij doet praat hij met God, vraagt Hem kracht, en dankt Hem.

Hij is vóór deze periode ook schaapsherder geweest en het is toen dat hij Anneke heeft leren kennen. Hij had haar aangenomen als herderin.
En daarna hebben ze contact met elkaar gehouden.

Hij is heus niet altijd lief jongetje geweest.
Hij heeft ooit een hele rijke sjeik bestolen en vond dit een sport.
Omdat deze sjeik veel op zijn kerfstok had kon hij geen aangifte bij de politie gaan doen.

Anneke heeft vandaag gekookt, ik gisteren.
Het was een heerlijke aardappelschotel met broccoli.

En nu, kwart over negen, zit Emmanuel rustig de krant te lezen, oefent Anneke op de piano en doe ik mijn best om het een en ander weer te geven.
Straks mijn bedje bijtijds weer in.

Goede nacht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten