donderdag 25 maart 2021

Geen haast.

 Wat fijn om je rustig te voelen en geen haast te hebben.
Tom verwacht mij niet op een bepaalde dag en ik had zelfs einde van de maand geschreven.
Vanmorgen, na een beetje wat geregen in de nacht kwam de zon weer snel door de wolken heen . Op mijn vrij open plek in het bos nodigde deze mij uit een bad te nemen.
Ondertussen mijn woordjes gedaan in wordfeud en ruim een uur gebreid aan mijn tweede mouw

Rond twaalf uur vond ik het dit keer tijd om mijn boeltje te pakken, wat moest omdat er niet genoeg eten en drinken was en de winkels vrij ver weg.

Rustig aan dus maar weer, net als gisteren.
Waarom zou je acht uur per dag fietsen, terwijl drie uur ook kan.
Het hangt ook samen met het goede weer en de hogere temperaturen.
In de winter doe je zoiets niet zo gauw.

Vandaag wat meer acht geslagen op bezienswaardigheden onderweg.
Een vriendin wees me er gisteren op en ze heeft gelijk. 
Heel vaak fiets ik interessante dingen te snel voorbij, terwijl even aandacht de reis verrijkt.

Zo viel me vandaag deze mooie kerk op van gotische stijl in het plaatsje Ménigoute.



Naslag geeft nog enkele details ervan.




Het plaatsje ligt aan het riviertje de Vonne.




Zes kilometer verderop in oostelijke richting was er een oud Romeins dorp, tenminste de ruïnes ervan.
Het mocht nu niet bezichtigd worden vanwege Covid, maar voor de ingang van de site was er dit te lezen:



Zo te lezen zijn de ruïnes 16 tot 20 eeuwen oud.
Maar als ik onderweg een ruïne tegenkom van de vorige eeuw ga ik daar ook al graag naar toe.
Zo'n huis is beleefd en ik kampeer dan graag in de buurt om de sfeer te proeven.

In het dorpje dat een kilometer verder kwam stond dit opschrift op het huis van de hoek:


Er staat onder andere dat in deze straat de meeste huizen een beeldhouwwerk boven ramen en deur hebben.
Voor zover ik het heb bekeken trof ik er maar één.



Enfin, tenslotte is een bos weer mijn tehuis geworden voor minstens deze nacht.
Er staan hier niet zulke hoge stoelen als in het vorige.




Maar er zal ook zeker niet op me neer gekeken worden.
Lekker vrij voelt het hier weer.

Een goede nacht wens ik en...... morgen gezond weer op.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten