woensdag 3 maart 2021

Voorwiel niet in orde.

 Dat mijn voorwiel niet in orde is wist ik al bij het vertrek.
Toen vlogen de kogeltjes al lustig door de as. Maar dat heb ik vaker en dan kun je er nog wel heel lang mee fietsen.
Maar nu lijkt het me toch wel verstandig om ergens een nieuw wiel te kopen.
Vandaag kreeg ik echt last van onevenwichtigheid, wat gedeeltelijk ook kwam door een slapper geworden band.
Éénmaal oppompen hielp wel een beetje maar de speling op de as is gewoon te groot.

Bij aankomst op mijn nieuwe kampeerplek heb ik de binnenband vervangen door een andere die ik thuis nog gerepareerd had.
Het is weer het bosje geworden dat ik op het oog had.




Het is zo'n twintig kilometer voor ( ten oosten van) Beauvais.




Opnieuw een onafhankelijke plek, zonder pottenkijkers en dat is een voorwaarde om eventueel morgen een dag te blijven. Er wordt namelijk de hele dag door wat regen verwacht, als voorbode van de invallende kou.
De plek had ik weer op het oog via de kaart, maar het vinden van een supermarkt was een gok en daar was ik blij mee dat die nog opdook tussen het plaatsje Clermont en mijn bos.




Zo heb ik weer genoeg voor het avondeten van nu en het ontbijt voor morgenochtend.
Twee flinke borden met prei en aardappelen zijn inmiddels weer naar binnen gewerkt, klaargemaakt op een snel en fel brandend vuurtje.
Morgenochtend als het dan regent is thee maken misschien moeilijk. Helaas ben ik deze reis mijn campinggasje vergeten mee te nemen. Die komt heel af en toe wel van pas.
Maar heb ijsthee in huis gehaald, zodat ik toch kan metselen bij het eten morgen.


Om te eindigen bij het begin: Vanmorgen was er bij het opstaan een prachtige grijze atmosfeer rond de zon.




.
En ik wil nog vertellen van de bossen van Compiègne dat die zo authentiek zijn met kruisingen van verschillende paden die allemaal bewegwijzerd zijn en een naam hebben.






En verder is één van mijn lievelingshondjes, Flipje, aan het kwakkelen. En dat houdt me ook bezig vandaag.

Welnu, de zojuist uitgedane trui gaat weer aan , de voorbereidingen voor de nacht gaan beginnen.
Gezelligheid wens ik de lezer toe voor vanavond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten