dinsdag 30 maart 2021

En daar komt Tom met D E fiets.

 De fiets van Tom waarmee hij in 1984 en 1985 de wereld rond ging en die mijn fiets in Schotland kruiste is zorgvuldig bewaard gebleven.
Hij gaat beter met zijn spullen om dan ik.
Daarnet kwam hij er trots mee aangelopen. Uit de opslag gehaald.


Zijn achterfietstas is ook nog steeds dezelfde van toen.
De voorband is poreus geworden.
Even wat repareren en dan kan hij er hier ook weer op rijden.



Vanmiddag ben ik naar het stadje Montmorillon gefietst om boodschappen te doen.
Zometeen gaat Tom kip klaarmaken op zijn gasje en ik doe de groenten en aardappelen op het vuur.
Vanmorgen hadden we eerst weer lekkere koffie samen.



Ook kwam Cerise bij ons op bezoek.



Ze vroeg hier naar de casse-noix, de notenkraker.

Tom schonk mij een boek dat ik zeker moest lezen.
Het gaat over een man uit India die met de fiets op weg ging naar Zweden om daar zijn grote liefde te ontmoeten. Hierbij de ingave van de Grote Geest volgend.
Nu heb ik al in geen tijden meer een boek gelezen, dus of dit aan mij besteed is?
Maar tot nu toe heeft de missie kans van slagen.
Ben bij bladzijde 56.

Één van de instellingen van de fietser kan ik in ieder geval al beamen: Het is helemaal niet nodig om alles te weten in het leven. Ik vind het ook zeer prettig dat er nog mysteries zijn, dingen die je niet kunt bevatten en dat het zelfs zeer wijs is om niet zo wijs te willen zijn.
Een mens is onderdeel van het geheel en we hebben niet het overzicht om goed met onze kennis  om te gaan.
Ik wil een radertje zijn en de wijsheid maar aan God overlaten, die mij leidt.

Waar mijn oog al eerder op viel viel mijn fototoestel vandaag op: De naam van een stichting , door Tom in het leven geroepen.



" BOTMOBIL", afgeleid van botte,is strobaal, en mobile,is mobiel.
Met andere woorden een mobiele school, vanwege dat overal in de wereld Tom die stages geeft.

Vanmorgen kwam ook zijn folder weer tevoorschijn, waar hij in zes pagina's compact en duidelijk uitlegt hoe iemand zijn eigen huis kan bouwen, eenvoudig en goedkoop. Laagdrempelig dus.





En nu, half acht,  ga ik denk ik beginnen met koken , maar dan is het nog niet zeker dat er bijtijds gegeten kan worden. Dat is met drieën niet zo vanzelfsprekend.

Eet smakelijk iedereen.
TOK TOK TOK.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten