zaterdag 20 maart 2021

Zorgen om smartphone.

 Vandaag stond in het teken van de smartphone die de kuren weer had wat betreft de batterij.
Toen ik bij Anneke was waren er al plannen om die te vervangen, maar haar reparateur wilde er niet aan. Het glas zou breken.
Tegelijkertijd deed ie ook weer normaler, dus hebben we het maar zo gelaten.
Maar sinds gisteravond loopt ie weer ongevraagd leeg en vanmorgen was ook het opladen vrijwel onmogelijk.
Had Piet nog net kunnen vragen of hij het op de blog door wou geven.
Maar uiteindelijk met de overvloedige zon is ie toch weer vol gekomen nu. Tot zolang het duurt misschien.
Met dat ongerief ben je dan de hele dag bezig en het maakt onzeker.
Maar dat is toch eigenlijk van de gekke.
Wees blij dat de fiets het goed doet ( de zieke trapper draait nog steeds rond).
Ik houd me dit voor:
Met een fiets die hapert kom je er niet, met een defecte telefoon kom je er wel. Alleen weet de lezer het dan niet.
En nóg belangrijker is dat het lichaam in orde is.

Na een goede rustige nacht dus dit onrustgevende gedoe met de smartphone op mijn halteplaats, maar er was ook nog even echt reden voor paniek.
Er kwam een auto vanuit het bos mijn kant op en de man was boos dat ik daar stond.
Hij zei dat ik onmiddellijk weg moest want er zou een drijfjacht komen.
Nou, ik had de nacht achter de rug en was al aan het inpakken, dus vond dat geen ramp.
Hij maakte de grote ketting los en toen hij wegreed drukte hij me nogmaals op het hart dat ik voort moest maken want spoedig zouden ze komen en het was gevaarlijk.
Toen werd ik toch wel even gespannen. Snel snel ingepakt en even later was ik weer levend en wel op de weg.
Daar lag gisteren ook wel een ketting maar die lag op de grond.
En er was te lezen dat er gevaar was van kogels.
Maar in het voorjaar is het jachtseizoen toch gesloten?
Een verrassing dus die hele affaire.

Het fietsen was weer vrij makkelijk. De wind vooral in de rug en geen gevaarlijke windstoten  meer.
De Loire werd bereikt en het leek me veiliger om niet door de grote stad Nantes te fietsen en daar de brug over te gaan, maar om een pont te nemen twintig kilometer westelijk ervan en dan onder Nantes door te schieten.
De pont was overvol en bleek gratis te zijn.




Het was een goed plan, want aan deze kant vond ik zojuist een prima plek in een klein bosje.
Wel wat huizen in de buurt, maar het eetvuur net werd niet bestraft en waarschijnlijk mag ik weer lekker slapen.
BONNE NUIT, c'est ici.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten